ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می شود؟ بررسی جامع مراحل کاشت (۱۴۰۲)

ایمپلنت دندان جلو

همان طور که می دانید دندان های جلویی فک بالا و پایین تأثیر بسزایی در طرح لبخند و چهره افراد دارد. به نحوی که با از دست دادن یکی از دندان های جلو شاهد به هم ریختگی چهره و لبخند فرد خواهید بود. بر همین اساس ایمپلنت دندان جلو با هدف بازیابی و اصلاح طرح لبخند سریع به کمک بیماران آمده، تا ضمن جایگزین کردن دندان های با کیفیت، زیبایی چهره و لبخند را به آنها هدیه کند. اما متأسفانه بسیاری از بیماران نسبت به نحوه ایمپلنت دندان جلو چندانی ندارند. در حالی که اگر با چگونگی ایمپلنت دندانهای جلو و مزایای آن آشنا شوند، قطعاً این روش اساسی و کاربردی را برای اصلاح طرح لبخند و داشتن چهره زیبا انتخاب می کنند. بدین ترتیب در ادامه برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت دندان جلو، نحوه انجام و مزایای منحصر به فرد آن با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

به طور کلی ایمپلنت دندان جلو یک روش درمانی مؤثر و کاربردی در دندانپزشکی زیبایی است که برای بازیابی دندان های از دسته رفته در بخش جلوی فک بالا و پایین مورد استفاده قرار می گیرد. متأسفانه در بسیاری از حوادث به دلیل ضربه شدید به صورت افراد دندان های قسمت جلوی فک بالا یا پایین را از دست می دهند. که در این گونه مواقع اگر افراد شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان های جلو فک بالا یا پایین را داشته باشند، می توانند با این روش ضمن اصلاح طرح لبخند، زیبایی چهره و قدرت جویدن مواد غذایی را مثل سابق بدست بیاورند.

ایمپلنت دندان جلو

البته باید توجه داشته باشید که ایمپلنت دندان جلو جزء روش های درمانی مهم و پیچیده دهان و دندان می باشد. چرا که به عقیده بسیاری از دندانپزشکان جهان برای ایمپلنت دندان های جلو، باید استخوان کافی در قسمت جلوی فک بالا و پایین فرد وجود داشته باشد. در غیر این صورت انجام این روش کاشت ایمپلنت های دندانی با مشکل مواجه می گردد. بنابراین اگر قصد کاشت دندان جلو بالا یا پایین دارید، ابتدا از دندانپزشک بخواهید تا کیفیت استخوان فک شما را بررسی نموده و سپس در این باره نظر قطعی را به شما اعلام کند.

قبل از ادامه مقاله و بررسی دلایل اهیت ایمپلنت دندان جلو از شما دعوت می کنیم به مقاله جراحی دندان عقل نهفته توجه کنید .

دلایل اهمیت ایمپلنت دندان جلو

در مورد اهمیت ایمپلنت دندان های فک جلو در یکی از منابع دندان پزشکی به نام nofrills dental این گونه آمده است:

Dental implants are screws placed surgically into your jawbone, to support a dental prosthesis such as a crown, bridge, facial prosthesis or to act as an orthodontic anchor. It is an ideal option for patients with a good standard of oral health who have lost their teeth due to gum disease, traumatic injuries, failure of root canal treatment etc. In these cases, having a dental implant to replace a single front tooth is easily the most reliable, predictable and comfortable dental procedure with a success rate of 90-95%. It has become a treatment of choice for most dentists and is more reliable than dentures and conventional dental bridges.

مواجه شدن با عارضه از دست دادن دندان‌های جلو به هر دلیلی که باشد مثل درگیری با بیماری‌های لثه، آسیب‌های ترومایی، شکست درمان ریشه، افزایش سن و …. واقعا دردناک است و در این شرایط می‌توان برای بازگردانی عملکرد و زیبایی طبیعی دندان‌های جلو از ایمپلنت کمک گرفت درمان کاشت ایمپلنت بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر دردسرهای خالی ماندن جای دندان‌های از دست رفته محسوب می‌شود.

مزایای انتخاب کاشت ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان‌های جلو

  1. قابل اطمینان و درصد موفقیت بیشتر از ۹۰%
  2. پیش بینی آسان نتیجه نهایی درمان توسط دندانپزشکان
  3. انتخاب اول تمامی متخصصان دندانپزشکی زبیابب ترمیم
  4. کیفیت بالای ایمپلنت‌های دندانی
  5. قابل اعتماد بودن این روش درمانی برای مدت طولانی و ….

پیش از بررسی شرایط خاص برای انجام ایمپلنت دندان ها جلو از شما دعوت می کنیم به مقاله بهترین مراکز ایمپلنت در تهران هم سر بزنید.

شرایط خاص برای ایمپلنت دندان های جلو

همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، کاشت ایمپلنت دندان جلو، نیازمند داشتن یک سری شرایط خاص و منحصر به فرد است. در واقع تا زمانی که بیمار این شرایط را نداشته باشد، نمی توان از این روش برای کاشت دندان استفاده کرد. بدین منظور شرایط خاص کاشت ایمپلنت دندان های جلو فک بالا و پایین به شرح زیر عبارت است از:

بهره مندی از تراکم مناسب در استخوان فک

یکی از مهمترین شرایط برای ایمپلنت دندان جلو، تراکم کافی در استخوان فک بالا و پایین است. زیرا تا زمانی که تراکم استخوان فک در حد مطلوب نباشد، نمی توان فرآیند سوراخ کردن استخوان فک و کاشت ایمپلنت را انجام داد. بنابراین برای کاشت ایمپلنت دندان جلو حتماً با انجام معاینات و آزمایش های تخصصی نسبت به میزان تراکم استخوان فک و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

داشتن سلامت جسمی کافی و مورد تأئید دندانپزشک

برای کاشت دندان جلو به روش ایمپلنت دندان نیز مانند سایر جراحی های ترمیمی و زیبایی دندان باید شرایط جسمی فرد در حد ایده آل قرار داشته باشید. در واقع هرگونه بیماری زمینه ای و اختلال در عملکرد بخش های مختلف بدن، ممکن است این جراحی زیبایی دندانپزشکی را تحت تأثیر قرار دهد. بدین ترتیب اگر از بیماری یا اختلال خاصی رنج می برید، حتماً دندانپزشک را مطلع سازید.

مراقبت مستمر از بهداشت دهان و دندان

برای انجام کلیه جراحی ها و خدمات دندانپزشکی سلامت دهان و دندان از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اینکه کوتاهی در حفظ بهداشت دهان و دندان می تواند زمینه ساز انواع عفونت، قارچ و باکتری در دهان و بین دندان ها باشد. بنابراین قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان جلو بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید. علاوه بر این تا پایان دوره نقاهت و بهبودی به توصیه های بهداشتی دندانپزشک توجه کنید و در صورت بروز هرگونه عفونت، التهاب لثه و استخوان فک سریعاً به دندانپزشک معالج تان اطلاع دهید.

قبل از ادامه مطلب و بررسی نحوه انجام ایمپلنت دندان جلو از شما دعوت می کنیم به مقاله کورتاژلثه توجه کنید.

 

 

انجام ایمپلنت دندان جلو

برای کاشت ایمپلنت دندان های جلو فک بالا و پایین ابتدا دندانپزشک معاینات و آزمایش های اولیه را انجام می دهد. تا براساس نتیجه معاینات، آزمایش ها و سنجش میزان تراکم استخوان فک (تصاویر رادیوگرافی از دندان و آزمایش سنجش تراکم استخوان فک)، پروسه کاشت ایمپلنت دندان های جلو را آغاز کند. بدین منظور ابتدا در ناحیه موردنظر روی لثه یک برش ایجاد می کنند. سپس با ابزار مخصوص استخوان فک سوارخ شده و فیکسچر ایمپلنت درون آن قرار می گیرد. در پایان نیز پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک، تاج دندان روی آن نصب می گردد. البته باید توجه داشته باشید که برای نصب ایمپلنت فوری دندان های جلو، تمامی مراحل کاشت پایه و نصب تاج دندان در یک روز انجام می شود.

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان جلو در یک نگاه

  1. انجام معاینات و آزمایش‌های ضروری
  2. تهیه تصاویر رادیوگرافی از دندان
  3. انجام آزمایش سنجش میزان تراکم استخوان فک
  4. انجام پیوند استخوان فک در صورت صلاحدید دندانپزشک
  5. ایجاد حفره در استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت
  6. گذشتن مدت زمان انتظار برای ترمیم بافت لثه و جوش خوردن استخوان
  7. نصب فیکسچر یا پایه ایمپلنت
  8. نصب اباتمنت روی فیکسچر
  9. نصب تاج دندان
  10. انجام دقیق مراقبت‌های دوران نقاهت

کاشت ایمپلنت دندان جلو

قبل از ادامه مطلب و بررسی مزایای ایمپلنت دندان فک بالا و پایین دعوت میکنیم به مقاله ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد سربزنید .

مزایای ایمپلنت دندان های جلو فک بالا و پایین

کاشت ایمپلنت دندان جلو نیز مانند سایر روش های کاشت دندان های مصنوعی مزایای خاص خود را دارد. به عبارتی می توان گفت مزایای منحصر به فرد این روش سبب شده تا در سال های اخیر شاهد افزایش استفاده از آن باشیم. در این راستا بعضی از اصلی ترین و مهمترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان های جلو به قرار زیر است:

  • شباهت فراوان ظاهری و عملکرد به دندان های طبیعی؛ این مزیت سبب شده تا بسیاری از افراد نتوانند ایمپلنت های کاشته شده را از دندان های طبیعی فرد تشخیص دهند.
  • طول عمر بسیار بالا و دائمی بودن؛ مدت زمان ماندگاری و طول عمر ایمپلنت دندان جلو براساس کیفیت ایمپلنت، روش کاشت و نحوه مراقبت از دندان ها بین ۲۰ تا ۲۵ سال است. از این رو می توان گفت این روش کاشت دندان دائمی محسوب می شود و تا پایان عمر افراد میانسال همراه آنها خواهد بود.
  • جلوگیری از تغییر شکل ظاهری و ساختاری لب و استخوان فک
  • عدم تحلیل استخوان فک
  • نظم در دندان های جلو و حفظ طرح لبخند فرد در طولانی مدت
  • حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از بروز عفونت های پی در پی ناشی از عفونت لثه
  • مصرف آسان و راحت انواع مواد غذایی و نوشیدنی (بهبود قدرت جویدن مواد خوراکی)

در رابطه با مزایای ایمپلنت دندان های جلو در سایت www.costellodental.com آمده است که :

The Benefits of Dental Implants For the Front Teeth

When you’re missing a front tooth, your options for replacement include a dental bridge and a partial denture (sometimes called a “flipper”). But dental implants will give you many advantages that you simply can’t get from a bridge or denture, including:

  • A dental bridge requires the teeth on either side of an empty space to be ground down for dental crowns, which permanently alters them. An implant won’t affect the adjacent teeth at all.
  • Implants preserve your jawbone, which helps you maintain a youthful facial structure over time.
  • Dental implants replace both the root and crown of your missing front tooth, which provides dramatically better stability and chewing strength than other options.

هزینه ایمپلنت دندان های جلو چقدر است؟

هزینه این دسته از خدمات زیبایی و ترمیمی دندانپزشکی نیز براساس تعداد دندان های از دسته رفته، کیفیت ایمپلنت، روش کاشت، میزان تخصص دندانپزشک و جلسات درمان محاسبه می شود. بنابراین نمی توان یک قیمت ثابت را برای آن مشخص کرد. در صورتی که قصد کاشت ایمپلنت دندان جلو برای فک بالا یا پایین دارید، حتماً در خصوص هزینه کاشت با دندانپزشک خود صحبت کرده و به توافق برسید.

سخن آخر

کاشت ایمپنت دندان جلو به عنوان یکی از روش های کاربردی بازیابی دندان های از دسته رفته و اصلاح طرح لبخند از مزایای فراوانی برخوردار است. البته باید توجه داشته باشید که انجام آن نیازمند داشتن یک سری شرایط خاص می باشد. پس برای کاشت ایمپلنت دندان های جلو حتماً به دندانپزشکان حرفه ای و متخصص مراجعه کنید. تا ضمن انجام آزمایش و معاینات دقیق بهترین روش برای کاشت دندان و بازیابی طرح لبخندتان مورد استفاده قرار گیرد. در صورت داشتن هرگونه سؤال و درخواست در این زمینه می توانید با تیم پزشکی و کارشناسان ما در وب سایت دکتری وزیری ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول:

۱.اگر پس از کاشت دندان جلو ایمپلنت لق شد، چکار باید کرد؟

به طور معمول ایمپلنت های دندان قابل ترمیم و بازسازی هستند. بنابراین هنگام بروز این مشکل سریعاً دندانپزشک معالج را مطلع سازید، تا اقدامات لازم جهت رفع این مشکل انجام شود.

۲.دلایل اصلی کاشت ایمپلنت دندان جلو چیست؟

از بین مهمترین دلایل رایج برای کاشت ایملنت دندان های جلو می توان به پوسیدگی شدید دندان، ضربه به فک و دندان های جلو، شکست درمان آندو و ترک خوردگی زیاد دندان ها اشاره کرد.

۳.کاشت ایمپلنت دندان جلو چه مدت زمان به طول می انجامد؟

معمولاً کاشت ایمپلنت دندان های جلویی فک بالا و پایین بین ۴ تا ۶ ماه طول می کشد.

 

 

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

8 پاسخ

  1. سلام
    وقت بخیر
    در چه صورت مشخص میشه برای ایمپلنت دندان نیاز به پیوند اسنخوان هست؟
    در حال حاضر ۲۰ درصد پوکی استخوان دارم میخواستم بدونمامکام انجام ایمپلنت هست یا نه ؟

  2. سلام
    وقت بخیر
    مراحل ایمپلنت دندان جلو ایمپلنت دندان های دیگه متفاوت هست ؟
    ممنون میشم در مورد دوران نقاهت هم بگین

  3. سلام
    وقت بخیر
    میخواستم بدنم با توجه به تثیر زیادی که ایمپلنت دندان جلو در زیایی چهت داره
    هزینه کاشت ایمپلنت دندان جلو هم متفاوت هست یا نه ؟

  4. سلام
    بهترین مارک ایمپلنت دندان جلو فک بلا از کدوم برند هست ؟
    زمان نقاهت ایمپلنت چقدر هست ؟

  5. انجام مراحل ایمپلنت دندان در چند جلسه امکان پذیر هست به نظر شما نیاز به استفاده چه مدت مسکن هست ؟

  6. هزینه کاشت دندان جلو با بقیه دندان ها چقدر متفاوت هست ؟
    طریقه ایمپلنت دندان جلو به چه صورت هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره سریع در واتس اپ