بالا بردن کف سینوس جهت ایمپلنت دندان

سینوس ماگزیلا بزرگترین حفره پارانازال می باشد و حجم زیادی از استخوان فک بالا را اشغال نموده است. این سینوس یک حفره محتوی هوا به شکل هرم با چهار زاویه و دارای چهار دیوار می باشد.

نیاز به بالا بردن کف سینوس فک بالا با استئوتوم (Closed lifting):

بالا بردن کف سینوس فک بالا

برای ایمپلنت دندان در سینوس ماگزیلا توسط یک استیوم طبیعی با حفره بینی همان طرف ارتباط برقرار می کند. وظیفه این حفره ، مرطوب کردن و گرم کردن هوایی است که استنشاق می کنیم. عملکرد دیگر آن کاهش وزن استخوان های صورتی حمایت از کف جمجمه در مقابل آسیب و ضربه ، ایجاد عایق حرارتی برای مراکز عصبی فوقانی و تاثیر غیر مستقیم در صدا با ایجاد یک محفظه رزونانس است.

میزان موفقیت یک ایمپلنت دندان به میزان Osteointegration ( اصطلاحا جوش خوردن ایمپلنت استخوان ) در دراز مدت بستگی دارد که آن نیز بستگی به ثبات اولیه یعنی تراکم کرتکس استخوانی و کیفیت آن و ثبات ثانویه یعنی رشد پیشرونده استخوانی در اطراف تماسی سطوح ایمپلنت دارد.

بنابراین در شرایط نقص استخوانی افزایش کمیت استخوان بسیار مهم و تاثیر گذار است تا حدی که بتوان ایمپلنت داخل استخوانی را با طول مناسب در نواحی خلفی – طرفی ماگزیلا جای دارد. بنابراین تجویز بالا بردن کف سینوس با گسترش مشخص ، یکی از راه ها می باشد.

نیاز به :Bone expansion عریض نمودن استخوان باقیمانده با استئوتوم و یا چیزل در بعد افقی ( باکولینگوالی ) برای جای دادن ایمپلنت یا پیوند استخوانی (گسترش استخوان).

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

مشاوره سریع در واتس اپ