جا به جایی عصب برای کاشت ایمپلنت دندان

جا به جایی عصب

هنگام کاشت ایمپلنت دندان در فک پایین ، ممکن است لازم باشد عصب زیرین آلوئولار که مسئول وجود حس در لب و چانه می شود تغییر موقعیت پیدا کند تا آسیب نبیند و فضا برای ایمپلنت فراهم شود.

این عمل به فک پایین محدود می شود و معمولا زمانی که دندانهای ناحیه عقب دندان (دندانهای مولر و یا پره مولر دوم) قرار است با ایمپلنت جایگزین شوند این گزینه مطرح میشود.

از آنجایی که جا به جایی عصب (NERVE REPOSITIONING) یک رویکرد بسیار تهاجمی است و تقریبا همیشه مقداری بی حسی پس از عمل در لب پایین و ناحیه فک احساس میشود و خیلی به کندی برطرف میگردد، معمولا رویکردهای کم تهاجمی تر دیگری در ابتدا بررسی میشود مانند کاشت ایمپلنت تیغه ای.

قبل از ادامه مطلب و بررسی چگونگی جابه جایی عصب از شما دعوت می کنیم به مقاله لیفت لثه توجه کنید .

عمل جا به جایی عصب چگونه انجام می شود

معمولا بخشی از لایه خارجی گونه در استخوان فک پایین برداشته میشود تا به مجرای رگ و عصب دسترسی ایجاد شود. سپس مجموعه عصب و رگ در این ناحیه ایزوله شده و کمی به کناره ها کشیده میشود. در همین زمان ایمپلنت دندان نیز کاشته میشود. سپس مجموعه عصبی رها شده و به مجاورت ایمپلنت بازگردانده میشود. محل دسترسی ایجاد شده با پیوند مواد استخوانی پر شده و این ناحیه بسته میشود.

 

این عمل ها ممکن است به صورت جداگانه یا همزمان با هم انجام شود که بستگی به وضعیت بیمار دارد. همان طور که در مقالات دیگر گفته شده است، برای پیوند استخوان چند ناحیه از بدن مناسب است. در ناحیه فک و صورت پیوند استخوان ممکن است از داخل دهان (از چانه یا ناحیه دندان عقل یا در فک بالا از پشت آخرین دندان) گرفته شود. در موارد پیوند گسترده که مقدار استخوان بیشتری لازم است از استخوان ران یا تیبیا در زانو ممکن است استخوان گرفته شود. هنگامی که از استخوان خود بیمار برای ترمیم یا افزایش استخوان استفاده میشود معمولا نتایج بهتر و قابل پیش بینی حاصل میشود.

در بسیاری از موارد میتوان از مواد آلوگرافت برای پیوند استخوان استفاده کرد. در این حالت استخوان از بدن فرد دیگری گرفته میشود و برای بیمار استفاده میشود تا استخوان خود او شروع به رشد و ترمیم نماید. این روش بسیار موثر و مطمئن است. مواد سنتزی (مصنوعی) نیز ممکن است برای تحریک تولید استخوان مورد استفاده قرار بگیرند. حتی از فاکتورهایی از خون خود بیمار میتوان استفاده کرد تا تشکیل استخوان در ناحیه پیوند را تسریع کرد.

این جراحیها تحت بی حسی موضعی همراه با آرام بخش و یا بیهوشی عمومی انجام میشود. معمولا توصیه میشود یک روز استراحت و یک هفته محدودیت فعالیت فیزیکی داشته باشید.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره سریع در واتس اپ