درمان ریشه

درمان ریشه یا عصب کشی دندان شامل خارج کردن ریشه یک دندان ، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال و در نهایت پر کردن آن به منظور جلوگیری از نفوذ باکتری به این ناحیه و بازگشت باکتری ها به سیستم اعصاب دندان است.

به مقاله ایمپلنت دندان هم سر بزنید.

هدف از انجام درمان ریشه فراهم کردن امکان باقی ماندن دندان در دهان بدون وجود اعصاب زنده در آن است و به این ترتیب می توان از دندان درد احتمالی در هنگام جویدن غذا جلوگیری کرد و به منظور اهداف زیبایی دندان و طرح لبخند را در محل خود در دهان حفظ نمود.

علائم ایجاد عفونت دندان در دهان

پالپ دندان

عفونت پالپ معمولاً در نتیجه پوسیدگی دندان ایجاد می شود. علائم ایجاد عفونت دندان در دهان شامل موارد زیر است:

درد در زمان مصرف غذا و نوشیدنی های گرم یا سرد
درد در زمان گاز گرفتن یا جویدن
لق شدن دندان
درد بدون علت دندان

عصب کشی دندان یا درمان ریشه

عصب کشی دندان یا درمان ریشه با نسبت بسیار بالا موفقیت آمیز می باشد و نسبت موفقیت آن بیش از ۹۵% موارد درمان است.

بسیاری از دندان های درمان شده با این روش می توانند برای تمام عمر فرد قابل استفاده باشند. علاوه بر این ، به خاطر اینکه مرحله نهایی عصب کشی دندان مستلزم استفاده از ساختارهای ترمیمی همچون روکش دندان یا پر کردن دندان است، برای سایر افراد این موضوع که شما دندان های خود را عصب کشی کرده اید ، واضح و مشخص نخواهد بود.

ماندگاری و دوام دندان درمان و ترمیم شده

دندان درمان و ترمیم شده شما می تواند در صورت مراقبت صحیح برای تمام عمر دوام و ماندگاری داشته باشد. به خاطر اینکه پوسیدگی دندان هنوز می تواند در دندان های ترمیم شده ایجاد شود، رعایت مناسب بهداشت دهان و توجه به معاینات منظم دندان پزشکی برای پیش گیری از ایجاد مشکلات بعدی لازم و ضروری است.