روند شروع پوسیدگی دندان ها

اکثر پوسیدگی ها و خرابی های دندانی و عدم انجام ایمپلنت دندان ناشی از بی توجحی به مشکلات و بهداشت دندان و دهان است ، در این میان حتی چک آپ های منظم نیز شاید نتواند قادر به تشخیص آن ها باشد ، زیرا ممکن است مدت زمان مراجعه های بعدی طولانی باشد.

تغییرات لثه

بیماری لثه معمولا با خونریزی همراه است ، اما مشکل از آن جا شروع می شود که این بیماری معمولا درد به همراه ندارد و به سرعت تبدیل به بیماری پیشرفته پریودنتیت می شود.

این بیماری به علت جرم دندان ها اتفاق می افتد و در انتها باعث پسروی لثه و لقی دندان ها می شود.

تغییر رنگ لثه ، ورم لثه ، لثه عقب رفته بطوری که به نظر میرسد تاج دندان بلند تر شده است و بو بویی دهان و همچنین خونریزی لثه هنگام خوردن مثلا سیب نشانه هایی می باشد که شما باید سریعا به دندانپزشک خود مراجعه نماید.

نقاط و لکه های سفید روی دندان

مینای دندان در مقابل اسید تولید شده از باکتری هایی که تغذیه آن ها قند است تحمل ندارد و دچار تخریب می شود ، این تخریب به شکل نقطه و لک های سفید رنگ ظاهر می شود ، تخریب مینای دندان پوسیدگی را افزایش می دهد.

حساسیت دندان ها به سرما و گرما

پس از پوسیدگی و نفوذ آن به داخل مینای دندان ، اعصاب و عروق خونی مجود در دندان به شدت حساس می شوند ، به احتمال زیاد پس از خوردن نوشیدنی گرم یا سرد ، دچار دندان درد می شوید ، این نشانه را جدی بگیرید و به پزشک خود مراجعه کنید.

درد دندان

پس از عفونت دندان ، درد دندان شروع می شود که به احتمال زیاد نیاز به عصب کشی دارید. البته اگر تخریب مینای دندان شدید باشد ، درمان های دیگر مانند روکش دندان و در انتها اگر دندان شما غیر قابل بازگشت باشد باید آن را بکشید.