عکس اشعه ایکس دندان

عکس اشعه ایکس دندان

عکس اشعه ایکس دندان یکی از مهمترین بخش های درمان دندانپزشکی است. دندانپزشک شما با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری تخصصی برای جستجوی پوسیدگی پنهان از عکس اشعه ایکس دندان استفاده می کند و می تواند مسائل دندانی مانند تومورهای دندانی و کیست ها را ببیند.

علاوه بر این، عکس اشعه ایکس دندان به شما اجازه می دهد دندانپزشک خود را به شرایط درمان های قبلی روش های دندانپزشکی مانند پر کردن دندان ، تاج، کانال های ریشه و پل ها ببینید.

همچنین، دندانپزشک شما قادر خواهد بود که بیماری های لثه پریودنتال که احتمال ابتلا به پوکی استخوان اتفاق افتاده است را پیدا کند.

علاوه بر تشخیص، دندانپزشک شما ممکن است انتخاب کند که پرتوهای دندانی را انجام دهد تا چگالی استخوان را به عنوان بخشی از آماده سازی شما برای ایمپلنت دندان که نیاز به تراکم مناسب برای حمایت از ایمپلنت ها دارند، بررسی کند.

عکس اشعه ایکس دندان X-Ray Dental چیست؟

دندانپزشک یا دندانپزشکی، دستورالعمل دستگاه اشعه ایکس را برای فرستادن اشعه ایکس از طریق دندان ها و به سنسور، به طور موثر عکس دندان یا دندان هایتان می فرستد. سنسور تصویر را دریافت می کند و آن را از طریق سیم به کامپیوتر می فرستد. سپس دندانپزشک شما حسگر را جایگزین می کند و X-ray های اضافی دیجیتال را تا زمانیکه تمام دندان های شما اشعه ایکس شده باشد، می گیرد.

دندانپزشک یا سایر متخصصان دندانپزشکی با عکس اشعه ایکس دندان قادر هستند فورا دندانها و استخوانهای فک را ببینید. این به این معنی است که ارزیابی و تشخیص تقریبا فوری است.

بسیاری از دندانپزشکان اکنون از اشعه ایکس دندانی دیجیتال استفاده می کنند که برای شما مفید است. در میان برخی از مزایای عکس اشعه ایکس دندان عبارتند از:

کاهش میزان اشعه ای که در طول فرایند اشعه ایکس در معرض آن قرار می گیرید. برای اینکه دندانپزشک خود بتواند تصاویر را ببیند، نیازی به فیلم دندانی یا مواد شیمیایی پردازش نیست. توانایی تقریبا لحظه ای برای دیدن تصاویر اشعه ایکس، به این معنی است که اگر شما در معرض درد باشید، منتظر نباشید که تصاویر پردازش شوند و سپس مشاهده شوند. دندانپزشک شما قادر به استفاده از کنتراست رنگ در مشاهده و دستکاری تصویر اشعه ایکس است تا تمام جزئیات موجود در تصویر را ببینید.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

مشاوره سریع در واتس اپ