موارد استفاده از کامپوزیت

کامپوزیت مواد همرنگ دندان در دندانپزشکی است که برای ترمیم دندان ها استفاده می شود. این ماده بیشتر جنبه زیبایی داشته و از دوام و استحکام بالایی مانند ایمپلنت دندان برخوردار است.

استفاده از کامپوزیتترمیم دندانهای لب پر شده با استفاده از کامپوزیت

زمانی که مقدار کمی از دندانها لب پر شده یا شکسته شده باشد ، ترمیم آن می تواند از طریق ماده کامپوزیتی صورت بگیرد. گاهی روکش کردن دندان با تراش بیش از حد مینای دندان همراه است که به دندان آسیب جدی وارد می کند. در این صورت دندانپزشک با استفاده از ماده همرنگ دندان به راحتی جاهای آسیب دیده دندان را پر می کند. همچنین در صورتی که دندان ترک برداشته باشد این عارضه می تواند از طریق ماده کامپوزیتی درمان شود.

استفاده از روکش های کامپوزیتی

روکش های کامپوزیتی با استفاده از مواد رزین تهیه می شوند و به دلیل سطح صاف و درخشنده ای که دارند می توانند برای دندانهای آسیب دیده و تیره رنگ استفاده شوند. همینطور اگر تنها دو دندان بیمار از یکدیگر فاصله دارند ، درمان ارتودنسی ضرورتی ندارد و بیمار می تواند به راحتی از طریق ونیرهای کامپوزیت دندانهای مرتب و منظم داشته باشد.

استفاده از روکش های کامپوزیتی برای بستن فاصله میان دندانها به این صورت انجام می شود که روکش با قالب بزرگتر از دندانها ساخته و بر روی آنها قرار می گیرد. در این صورت به طور کامل فاصله دندانها پر شده و دندانها نزدیک به هم دیده می شوند.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

مشاوره سریع در واتس اپ