پرسش های متداول درباره ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندان جایگزین مناسب دندان از دست رفته و راه حل قطعی بی دندانی است ، اگر یک دندان تا چند دندان را از دست دادید و یا حتی کل فک خود را با دست دندان پشتیبانی می کنید قطعا ایمپلنت می تواند جای دندان از دست دفته را کاملا طبیعی پر نماید

زمان دوام و هزینه ایمپلنت های دندانی تا چه حد می باشد؟

هزینه ایمپلنت بعلت تعداد کمپانی ها ی سازنده این قطعه در آسیا ، اروپا و امریکا دارای قیمتهای متفاوت است و در بعضی از انواع آن هزینه یک ایمپلنت کمتر از هزینه یک بریج و موارد جانبی آن می باشد و مادام العمر می باشد.

آیا ایمپلنتهای دندانی نیاز به مراقبت ویژه دارند؟

اصولا ایمپلنت های دندانی باید از همان توجه و مراقبتی برخوردار گردند که در دندانهای طبیعی انجام می گردد .

اگرچه ایمپلنت مثل دندان دچار پوسیدگی نمی شود ولی میکروب های دهانی می توانند تحت شرایطی به لثه اطراف ایمپلنت آسیب برسانند و اگر اقدامی صورت نگیرد حتی باعث به خطر افتادن ایمپلنت شوند ، پس توجه و مراقبتی شخصی بطور روزانه در کنار مراجعات زمانبندی شده به دکتر مربوطه جهت چکاپ ضرورت دارد.

آیا ایمپلنت توسط بدن پس زده می شود؟

آنگونه که در پیوند یا کارگذاری ریه ، قلب و یا کلیه مصنوعی شنیده می شود ، در مورد ایمپلنت چنین نیست و درصد بسیار کمى حدود ۴ درصد ممکن است بدن ایمپلنت را پس بزند. ایمپلنت های دندانی از جنس فلز تیتانیوم هستند که با بدن بسیار سازگار هستند.

جهت انجام جراحی تمام فک ایمپلنت در یک جلسه ، چند روز باید مرخصی گرفت؟

عمدتا روز جراحی و روز بعد از آن بایستی از انجام کارهای روزمره و مشکل جلوگیری شود و شخص استراحت داشته باشد. با این حال خیلی از بیماران ما  روز بعد از جراحی را به محل کار می روند ، این یک تصمیم شخصی است ، در اختیار شما

اگر ایمپلنت انجام نشود و جای دندان خالی بماند چه می شود؟

وقتی شما دندانتان را از دست می دهید ، آهسته آهسته استخوان در آن ناحیه تحلیل می رود و کم کم دندانهای مجاور تغییر مکان می دهند و تماسشان غیر عادی می گردد ، سپس دندانهای مقابل رویش بی رویه می کنند و سیستم دندانی شما را دچار اختلال می نمایند.

استخوان فک کم کم تیز می شود و نسج نرم روی آن ( لثه ) نازک و آسیب پذیر می شود. زبان رشد بی رویه می کند و در جای خالی قرار می گیرد. در صورت از دست دادن دندانهای بیشتری عملکرد در بدن ۴ تا ۵ برابر کاهش می یابد و شخص به سمت غذاهای غیر فیبری و نرم گرایش پیدا می کند. وقتی استخوان تحلیل می رود در این زمان حتی درمان توسط ایمپلنتهای دندانی گاهی غیر ممکن و یا خیلی سخت و زمان بر می شود.

آیا هرکس می تواند همان شکل ظاهری را که از ایمپلنت انتظار دارد بدست آورد ؟

هر شخصی دارای شرایطی مخصوص به خود در زمینه استخوان مخاطی و ظاهری می باشد ، ساختمان و ابعاد صورت و پوست ما را در زمینه تعیین اندازه ، شکل و رنگ هدایت می کند.

در سال‌های نه‌چندان دور ، کاشت دندان برای بسیاری از بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های شایع زمینه‌ای چون بیماری‌های قلبی ـ عروقی ، دیابت ، نارسایی کلیوی ، پوکی استخوان ، بیماری‌های تیروییدی و آرتریت روماتوئید بودند امکان‌پذیر نبود و این بیماران مجبور به استفاده از پروتزهای متحرک با مشکلات خاص خود بودند ، اما امروزه با پیشرفت ایمپلنت‌ها قدرت اتصال آنها به استخوان افزایش یافته و این امکان فراهم شده که بیمارانی با مشکلات زمینه‌ای بتوانند درمان ایمپلنت را انجام دهند

آیا امکان گذاشتن ایمپلنت بدون جراحی لثه وجود دارد؟

(Flaplees) در صورتی که بیمار از تراکم استخوانی مناسب در نواحی مورد نیاز ایمپلنت برخوردار باشد امکان گذاشتن ایمپلنت بدون جراحی و بخیه وجود دارد.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

مشاوره سریع در واتس اپ