پیامدهای جدی از دست دادن دندانها

از دست دادن دندانها عوارض جدی میتواند داشته باشد به خصوص در افراد میانسال و سالمند. هنگامی که دندانی را از دست میدهید به تدریج استخوانی که دندان در آن قرار داشته است نیز تحلیل رفته و پسروی میکند. این آتروفی استخوان در پاسخ به وضعیت جدید اتفاق می افتد چرا که بدن تصور میکند دیگر دندانی وجود ندارد که نیازی به استخوان نگهدارنده آن باشد. پس از این که لایه بالایی استخوان نگهدارنده دندان از یبن رفت، استخوان زیر آن نیز شروع به تحلیل رفتن میکند.

تحلیل رفتن استخوان پس از دست دادن دندانها

تحلیل رفتن استخوان فک منجر به مشکلات جدی در زیبایی و عملکردی میشود به خصوص در افرادی که بیش از یک دندان را از دست داده اند. با کاهش حجم استخوان، فک بیش از پیش بسته میشود بنابراین یک سوم پایینی صورت کوتاهتر میشود که به آن افتادگی بایت گفته میشود. گونه ها و لبها دیگر توسط دندانها پشتیبانی نمیشوند بنابراین حالت پر و سفتی خود را از دست میدهند. فردی که چهره اش در اثر از دست دادن دندانها افتاده و تو خالی میشود اعتماد به نفس خود را از دست داده و بیشتر احساس پیری میکند.

بسیاری از افرادی که چند دندان در یک قوس دندانی دارند، هنگامی که میدانند دندانهایشان مشکل دارد و در حال نابودی است کاری برای آنها انجام نمیدهند. حتی گاهی مشکلات دندانی با درد، لق شدن، عفونت یا زشت شدن دندان همراه است اما باز فرد کاری برای نجات دندان انجام نمیدهد تا دندان بیفتد. اکنون با گزینه های درمانی متعدد از جمله دندان مصنوعی کامل بر پایه ایمپلنت دیگر نیازی نیست صبر کنید تا دندانهایتان با درد و ناراحتی در نهایت از دست بروند.

درباره ایمپلنت دندانی جهت جلوگیری از تحلیل استخوان فک و پیری زودرس بیشتر بخوانید.

جهت رزرو وقت مشاوره ایمپلنت دکتر الهام وزیری نهاد با ما تماس بگیرید ۲۶۴۰۰۵۲۴

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

مشاوره سریع در واتس اپ