بهترین نوع لمینت دندان چیست؟ بررسی جامع مشخصات یک لمینت دندان خوب

بهترین برند لمینت دندان

اگر شما هم به دلیل نامرتب یا زرد بودن دندانتان از خندیدن خودداری می‌کنید یا هنگام لبخند زدن معذب هستید، چاره شما تنها لمینت دندان نزد متخصصی است که نه‌ تنها دانش آن را داشته باشد، بلکه تجربه را نیز چاشنی کار خود کرده باشد. در کنار آن نیز باید بتوانید بهترین نوع لمینت دندان را انتخاب کنید تا نتیجه رضایت‌بخش باشد. این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که بهترین لمینت دندان که برای شما مناسب است کدام است؟

بهترین لمینت دندان

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

همان طور که می دانید برای اصلاح طرح لبخند، رفع معایب دندان و همچنین داشتن دندان های زیبا و جذاب، استفاده از بهترین لمینت دندان اهمیت فراوانی دارد. چرا که با داشتن کیفیت بالا، ظاهری مشابه با دندان های طبیعی و قرارگیری مناسب روی دندان ها، می توانید زیبایی دندان و جذابیت لبخند را به افراد هدیه کند. اما با توجه به اینکه انواع برندهای لمینت دندان از نظر کیفیت ساخت، کارایی و طول عمر در بازار وجود دارد، انتخاب و معرفی بهترین برند لمینت دندان دشوار خواهد بود. بدین منظور می بایست با بررسی و شناسایی بهترین مارک لمینت دندان، اقدام به انتخاب و استفاده از آن کرد. در این خصوص باید علاوه بر برند و مارک لمینت، یک سری معیارها را مدنظر قرار داده و سپس بهترین نوع لمینت دندان را انتخاب کنید. تا در طولانی مدت از کارایی مطلوب و زیبایی آنها بهره مند شوید. با توجه به اهمیت این موضوع قبل از معرفی انواع برندهای لمینت دندان، به بررسی مؤلفه های مهم درخصوص انتخاب بهترین نوع برای انجام لمینت دندان می پردازیم.

 

 

نکات مهم درخصوص انتخاب بهترین نوع لمینت دندان

با توجه به اینکه اصلاح طرح لبخند و داشتن دندان های زیبا نیازمند داشتن مواد اولیه با کیفیت است، انتهاب بهترین نوع لمینت دندان اهمیت فراوانی دارد. تا ضمن به کارگیری صحیح و مناسب، شاهد کیفیت و ماندگاری آن تا مدت زمان طولانی باشید. در این رابطه نکات مهم جهت انتخاب و خرید بهترین مارک لمینت دندان به قرار زیر است:

۱- نوع و برند لمینت دندان

همان طور که می دانید کشورهای مختلف در قالب شرکت های تولیدکننده محصولات دندانپزشکی اقدام به تولید انواع برندهای لمینت دندان کرده اند. به همین سبب برندهای گوناگونی از لمینت وجود دارد و هر کدام از آنها نیز خصوصیات و ویژگی های متفاوتی دارند. بنابراین برای آنکه شاهد نتیجه مطلوب کیفیت درمان و زیبایی دندان ها باشید، می بایست از برندهای معتبر لمینت دندان استفاده کنید. البته در این زمینه می توانید با دندانپزشک معالج تان نیز مشورت نمایید. تا براساس تجربه و تخصص حاصل از انجام لمینت دندان، بهترین نوع و برند را به شما معرفی کند.

۲- میزان ماندگاری رنگ لمینت

لمینت های دندان اغلب به منظور رفع عیوب ظاهری دندان ها نظیر زردی، بد رنگی، خراشیدگی و شکستگی به کار می روند. از این رو میزان ماندگاری رنگ لمینت های دندانی بسیار مهم است. زیرا هرچه کیفیت رنگ لمینت بالاتر باشد، شفافیت و زیبایی خود را برای مدت زمان طولانی تری حفظ می کند. بدین ترتیب هنگام انتخاب بهترین نوع لمینت دندان به کیفیت رنگ آن توجه ویژه داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید. البته رعایت نکات بهداشت دهان و دندان را نباید جهت حفظ کیفیت و ماندگاری رنگ لمینت های دندانی نادیده گرفت. تا با انجام مسواک روزانه و جرم زدایی مستمر، لمینت ها دیرتر دچار تغییر رنگ شوند.

۳- شباهت زیاد به دندان های طبیعی (طبیعی بودن)

یکی از نکات مهم برای انتخاب بهترین لمینت از بین انواع برندهای لمینت دندان، میزان طبیعی بودن آن است. به لحاظ اینکه بهترین نوع لمینت کاملاً مشابه دندان های طبیعی و اصلی افراد است و به سختی می توان غیرطبیعی بودن آن را تشخیص داد. این ویژگی بارز تأثیر بسزایی در اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان ها دارد. بنابراین هنگام انتخاب بهترین لمینت های دندان به این مورد توجه ویژه داشته باشید.

۴- میزان استحکام و ماندگاری لمینت

معمولاً لمینت های دندانی با کیفیت و استاندارد از مواد اولیه مرغوب ساخته می شوند. به نحوی که استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت موجب افزایش استحکام و دوام آنها نسبت به سایر برندهای لمینت دندان می شود. پس اگر می خواهید از لمینت دندان برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، می بایست بهترین مارک لمینت دندان را انتخاب نمایید. تا ضمن مقاومت بالا در برابر هرگونه فرسودگی، در طولانی مدت دچار هیچگونه آسیب نشود.

قبل از معرفی بهترین برند لمینت دندان از شما دعوت می کنیم به مقاله معرفی متخصص دندانپزشک زیبایی در تهران هم سر بزنید.

بهترین برند لمینت دندان

یکی از مؤثرترین شیوه‌ها برای زیباتر کردن دندان انتخاب بهترین مارک لمینت دندان است. با این شیوه هم از عمر مفید آن مطمئن هستید و هم می‌دانید هزینه‌ای که کرده‌اید توانسته آنچه را در نظر دارید برآورده کند. به‌صورت کلی ۵ برند معروف در این زمینه وجود دارند که با هم بررسی می‌کنیم.

۱- روکش‌های MAC

روکش‌های MAC که محصول کشور کالیفرنیا هستند می‌توانند یکی از بهترین نوع لمینت دندان باشند که هم ظاهری طبیعی دارند و هم بادوام بوده و چون از جنس پرسلن سرامیکی هستند، نسبت به رقبای خود دارای استحکام بیشتری دارند و از بهترین نوع لمینت سرامیکی به حساب می آیند.

نکته قابل توجه در مورد این روکش‌ها آن است ۱۶ رنگی که این برند از آن برای ساخت لمینت استفاده کرده، از داخل روکش است؛ در نتیجه ظاهر آن را طبیعی‌تر از نمونه‌های دیگر سرامیک می‌کند. شاید این روکش‌ها از نظر قیمت با سایر لمینت‌ها برابری داشته باشند؛ اما عمر مفید آن‌ها سه برابر بیشتر از بقیه است. تنها نکته منفی ضخامت آن‌ها بوده که لازم است کمی از روی دندان شما تراشیده شود تا به‌حد طبیعی برسد.  

۲-مارک DuraThin

یکی دیگر از انواع برند لمینت دندان را می‌توان مارک DuraThin دانست. این برند نیز محصول خود را از پرسلن ساخته است. روکش دوراتین بسیار نازک است و به مینای دندان می‌چسبد؛ در نتیجه نیازی به تراشیدن مینا قبل از کار نیست. در ضمن این موارد به‌سادگی جدا می‌شوند و هیچ آسیبی به دندان نمی‌زنند.

۳-برند داوینچی

برند داوینچی لایه‌های سرامیکی و نازکی هستند که با دست‌ ساخته شده‌اند. این روکش بیشتر در میان بازیگران هالیوود استفاده می‌شود و در برابر خراش و تغییر رنگ بسیار مقاوم است. این مارک لمینت دندان هم در حال حاضر یکی از بهترین نوع لمینت سرامیکی موجود در دنیا است

۴-Empress و Emax

یکی دیگر از انواع لمینت دندان Empress و Emax  بوده که از ماده‌ای با استحکام و زیبایی بسیار بالایی برخوردار است. این ماده همان سرامیک Empress یا به عبارت دقیق‌تر موادی با نام دی سیلیکات لیتیوم است که هم کاملا از محصولات چینی تقلید کرده و هم نسبت به آن‌ها با دندان سازگاری بیشتری داشته و می‌توان آن را روکشی مشهور دانست.

۵-لومینرز

لومینرها نام تجاری بسیار محبوبی هستند که تنها کمی زمان برای تولد آن از پرسلن نیاز است. نسبت به روکش‌های سنتی بسیار نازک‌تر هستند و در بین همه موارد ذکرشده، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند. لومینر که یک برند آمریکایی بوده، از سرامیک صنعتی ساخته شده است.

تنها مشکلی که این برند دارد آن است که زمان آماده‌سازی بسیار طولانی است؛ ولی نازک بودن و هزینه آن توانسته آن را به عنوان پرکاربردترین برند در آمریکا به شهرت برساند. این برند اولین نمونه لبخند هالیوودی بود که توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.

۶- ویوانیرز گلایدول

در نهایت برند ویوانیرز گلایدول یکی از روکش‌هایی است که نیاز به آماده‌سازی ندارد، بسیار نازک است و تنظیم رنگ آن در همان حالی انجام می‌شود که مریض روی یونیت منتظر است. اگر به دنبال بهترین نوع لمینت دندان هستید، این گزینه نیز پیشنهاد می‌شود. روکش‌هایی با برند ویوانیرز وجود دارند که پس از نصب با کمک یک شمش سرامیکی که استحکام بسیار بالایی دارد، آن را به دقت می‌تراشند تا از نظر ظاهر نسبت به دندان طبیعی برتری داشته باشد.

این روکش‌ها که از جنس سرامیک هستند ضخامتی نزدیک به ۰.۳ میلی‌متر دارند و پس از نصب کاملا روی دندان فشرده و پرس می‌شوند. از مزایای این برند آن است که شما می‌توانید از نمونه‌های مات یا شفاف انتخاب کنید. در ضمن چون استحکام بسیار بالایی دارد کاملا به تاج چسبانده شده و هیچ مشکلی برای بیمار پس از نصب به وجود نخواهد آمد.

قبل از معرفی انواع لمینت دندان، توصیه می کنم سری هم به مقاله باد کردن لثه بزنید

انواع لمینت دندان

انواع لمینت دندان

در دنیای لمینت‌های دندانی و در صنعت تجهیزات دندانپزشکی دو نوع اصلی به‌عنوان روکش‌های لمینت وجود دارند. سایر لمینت‌هایی که ممکن است نامشان را بشنوید زیرمجموعه یکی از دو روکش سرامیکی یا کامپوزیتی محسوب می‌شوند. زیرکونیا، لومینیر، E MAX و رزینی این زیرمجموعه‌ها هستند.

اینکه شما کدام یک از این گزینه‌ها را به‌عنوان بهترین نوع لمینت دندان انتخاب کنید علاوه بر نظر متخصص باید باتوجه‌به هزینه، میزان راحت بودن، ظاهر و وضعیت دندان و مواردی این‌چنینی باشد. بیایید با هم دو نوع اصلی لمینت را بررسی کنیم.

لمینت دندان سرامیکی

یکی از اصلی‌ترین انواع لمینت که رایج‌ترین نوع نیز محسوب می‌شود لمینت دندان سرامیکی است که شاید بتوان گفت اغلب کلینیک‌ها از آن استفاده می‌کنند. ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن‌ها فلدسپات بوده که می‌توان گفت شیشه سرامیکی طبیعی است. این ‌محصول به دلیل نازک و شفاف‌بودن بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و همین امر موجب شده تا طرف‌داران بیشتری داشته باشد.

از مزایای اصلی این نوع از بهترین نوع لمینت دندان آن است که به‌راحتی نه لکه می‌پذیرد و نه تغییر رنگ می‌دهد. در ضمن به دلیل انعطاف‌پذیری برای هر دندانی مناسب است و نسبت به سایر لمینت‌ها ماندگاری بیشتری دارد. فواید آن به‌صورت کلی به شرح زیر است:

  • اگر از آن به‌خوبی مراقبت کنید عمر زیادی خواهد داشت.
  • ظاهری طبیعی دارد.
  • در برابر لکه مقاوم است.
  • بادوام و قوی است.

لمینت دندان کامپوزیتی

اگر تصور می‌کنید هزینه لمینت سرامیکی کمی برایتان سنگین است، می‌توانید از لمینت دندان کامپوزیتی استفاده کنید. این روکش‌ها هم ارزان‌تر هستند و هم از نوع سرامیکی‌ها سریع‌تر آماده می‌شوند. لمینت کامپوزیتی از رزین تشکیل شده که در صنعت دندانپزشکی به‌عنوان ماده‌ای ترمیم‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر از این لمینت روی دندان‌های جلویی استفاده کنید میزان موفقیت بیشتری نصیبتان می‌شود. دلیل آن را می‌توان استحکام کمتری که دارند دانست. فواید آن به شرح زیر است:

  • این‌ مورد از بهترین نوع لمینت دندان عمر کمتری دارند و بیشتر مستعد لکه، خراش و شکستگی هستند.
  • برخی مواقع از این روکش‌ها به‌عنوان نمونه‌های موقت یا یک‌روزه یاد می‌شوند. دلیل آن این است که به‌سرعت بر روی دندان ثابت شده و نیاز نیست مینای دندان را حذف کنید.
  • هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هم در روزی که سفارش می‌دهید حاضر می‌شود.
  • مینای دندانتان را کمتر از بین می‌برد و به‌سادگی می‌توان آن را ترمیم کرد.

یکی از سوالات متداولی که در زمینه لمینت دندان وجود دارد آن است که آیا این لمینت دندان دائمی است یا خیر؟ همان طور که در وبسایت icloudhospital بهترین نوع لمینت دندان هم دارای طول عمر است. به طور جامع تر:

Dental laminates, also known as veneers, are not permanent. They are thin, custom-made shells that are bonded to the front of teeth to improve their appearance, but they do have a lifespan. The lifespan of dental laminates can vary depending on the individual’s oral hygiene and the quality of the laminates. With proper care and maintenance, dental laminates can last anywhere from 5 to 15 years.

 

کلام پایانی

همه ما به‌خوبی از اهمیت لمینت آگاه هستیم و می‌دانیم که تا چه حد می‌تواند در اعتمادبه‌نفس ما مؤثر باشد. اگر بتوانید بهترین نوع لمینت دندان را انتخاب کنید که با رنگ دندان، شرایط هزینه و موارد دیگر این‌چنین مناسب شما باشد، قطعاً برگ برنده با شما است. سری به سایت ما بزنید و پس از مشورت با متخصصان ما اطلاعات خود را تکمیل کنید.

 

سوالات متداول:

۱.چگونه می توان بهترین نوع لمینت دندان را انتخاب کرد؟

برای تهیه بهترین لمینت دندان می بایست به نکات مهم درخصوص خرید لمینت های دندانی توجه نمایید و براساس آن مناسب ترین نوع لمینت دندان را خریداری کنید.

۲.بهترین مارک لمینت دندان کدام است؟

برای آشنایی با بهترین برندهای لمینت دندان، بخش انواع لمینت را مطالعه نمایید. اما به هر صورت از بین بهترین مارک لمینت های دندانی می توان به ایمکس، ایمپرس، داوینچی و لومینیزر اشاره کرد.

۳.لمینت های دندانی چه کاربردی دارند؟

به طور کلی از انواع لمینت دندان برای زیباسازی دندان ها، بستن فاصله میان دندان ها، ترمیم شکستگی و رفع تغییر رنگ دندان ها استفاده می کنند.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

4 پاسخ

  1. با توجه به وجود دو نوع اصلی لمینت دندان، یعنی سرامیکی و کامپوزیتی که توی مقاله مطرح شده، آیا میشه بین این دو گزینه بهترین جنس را مشخص کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره سریع در واتس اپ