تحلیل استخوان بعد از بی دندانی

تحلیل استخوان بعد از بی دندانیاز دست دادن یک و یا تعدادی از دندانها و عدم ایمپلنت دندان شروع دوره ای از مشکلات است که عواقب فیزیکی و زیبایی جبران ناپذیری به دنبال دارد و اصلی ترین آن از دست رفتن لبخند زیبای شماست و مهمترین عارضه ای که کمتر به آن توجه می شود از بین رفتن قدرت جویدن و عدم استفاده از یک رژیم غذایی کامل و مفید است که تاثیر به سزایی بر سلامتی شما دارد و با وجود موضوعی به این مهمی، موضوع جدی تری در بطن مسئله نهفته است و آن تحلیل و از بین رفتن استخوانهای فک می باشد.

از دست ریشه دندان باعث می شود که استخوان فک یا آراواره محرک خود را از دست داده و دچار تحلیل (آتروقی) گردد، بصورت ساده تر همانند اتفاقی است که برای عضلاتی که مدتی در گچ بی حرکت می مانند، می افتد.

از آنجایی که استخوانهای صورت شما تکیه گاه پوست و عضلاتی هستند که بروی آنها قرار دارد، از بین رفتن حجم استخوان باعث می شود که صورت شما مانند افراد سالخورده بنظر برسد. خبر خوب این است که ایمپلنت های دندانی راه حل مناسبی برای جلوگیری از تحلیل توده استخوانی هستند.

راه حل های جایگزینی دندان

راه حل سنتی برای جایگزین دندان از دست رفته، روکش (بریج) و دست دندان کامل و یا نیمه می باشند که همه بصورت کوتاه مدت مشکل آن را از جنبه زیبایی حل می کنند ولی راه حلی برای جلوگیری از تحلیل توده استخوان نمی باشد و اگر با دقت به این موضوع توجه کنیم افرادی که به نوعی از دست دندان استفاده می کنند با تغییر وزن و گذشت زمان همیشه دچار مشکل جدی می باشند.

برای استفاده از روکش (بریج) همیشه یک یا دو دندان سالم بعنوان پایه روکش مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند خود احتمال پوسیدگی و مشکلات ریشه را در دندان های پایه افزایش دهد. اگر دندان پایه با مشکلی مواجه شود، دندانهای سالم دیگری سالم دیگری باید در نقش پایه های جدید قربانی شوند این در حالی است که توده استخوانی فک همچنان رو به تحلیل است.

ولی با روش ایمپلنت، نیازی به دندانهای سالم شما نیست و ایمپلنتهای دندانی، مانند دندانهای دارای ریشه، نیروی جویدن را به استخوان فک انتقال داده و باعث تحریک آن می گردد و فرآیند تحلیل استخوانی متوقف و در نتیجه از تغییر فرم صورت جلوگیری بعمل می آید. به همین علت امروزه بسیاری از مراکز معتبر علمی ایمپلنتهای دندانی را، راه حل استاندارد جایگزینی دندان های از دست رفته می دانند.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

مشاوره سریع در واتس اپ