ایمپلنت و کاشت دندان

اطلاعات زیر برای ارائه واقعیت های مفید ایمپلنت دندان و کاشت دندان نوشته شده اند ، بنابراین شما می توانید تصمیم گیری آگاهانه نسبت به اینکه ایمپلنت و کاشت دندان برای وضعیت شما مناسب هستند ، تصمیم بگیرید.

ایمپلنت های دندانی و ریشه

مزیت کلی ایمپلنت های دندانی بر سایر سیستم های جایگزین دندان این است که ایمپلنت و کاشت دندان به طور مستقیم به استخوان فک متصل می شود. بدیهی است که همان ارتباط اولیه نیست ، اما عملکردها یکسان است.

هنگامی که یک دندان از بین می رود ، از دست دادن استخوان ( تحلیل استخوان ) در نهایت در آن منطقه اتفاق می افتد، زیرا ریشه دیگر تحریک کننده و ثبات استخوان نیست. با استفاده از تیتانیوم ( پایه ایمپلنت ) که به صورت بیوشیمیایی به استخوان پیوند می خورد در حقیقت برای جایگزینی ریشه شما یک پیوند دریافت می کنید.

چه اتفاقی می افتد هنگامی که یک دندان را از دست می دهید؟

کاهش استخوان کل صورت

هنگامی که شما یک دندان را از دست می دهید ، به ویژه دندان آسیاب ، ممکن است احساس کنید که لازم نیست آن را جایگزین کنید، زیرا هیچ کس نمی تواند متوجه شود که دندان ندارید و حتی شاید فکر کنید شما دندان های زیاد دیگری دارید که عمل جویدن را با حداقل انتظار انجام می دهند. با این وجود ، پس از اینکه یک دندان از بین می رود، تحلیل استخوان در زیر سطح دندان از دست رفته رخ می دهد.

در اطراف هر دندان ، استخوان آلوئولی است که از دندان پشتیبانی می کند و زمانی که دندان از بین می رود و کاهش استخوان فک اتفاق می افتد ، استخوان اساسا ذوب می شود. به همین دلیل است که افرادی که اغلب دندان های خود را از دست داده اند ظاهرا صورتشان پیرتر دیده می شود.

علاوه بر ایجاد صدمه فوری به ناحیه بی دندان ، از دست رفتن دندان نیز بر روی دندان های باقی مانده تاثیر می گذارد. دندان ایجاد یک ساختار برای صورت است و از دست دادن آنها می تواند دندان های اطراف را تغییر دهد، مسائل زیبایی و مسائل جویدن را تغییر دهد. دندان گمشده همچنین می تواند بر ساختارهای صورت مانند فک، عضلات، مفاصل فک و حتی پوست تاثیر بگذارد. اگر چندین دندان از بین رفته داشته باشید، از عواقب اجتماعی و تغذیه نامناسب رنج می برید.

بازسازی استخوان برای ایمپلنت و کاشت دندان

هنگامی که استخوان های پشتیبان آلوئولار ذوب می شوند و یا به کلی از بین می روند، یک متخصص ایمپلنت می تواند از طریق پیوند استخوان این کمبود را جبران کند. این خبر فوق العاده است، اما بهتر است که ایمپلنت دندان را در اسرع وقت پس از بی دندانی برای نتایج بهتر زیبایی مورد توجه قرار دهید. تا هزینه های ایمپلنت نیز کاهش یابد.

جایگزینی دندان با ایمپلنت و پروتز یک روش یک روزه نیست. ایمپلنت و کاشت دندان به زمان نیاز دارد تا به درستی به استخوانها برسد و قبل از اینکه پروتز متصل شود می تواند یک همجوشی سالم ایجاد کند و نیروی ضربات کامل را می توان اعمال کرد. در بیشتر موارد برای تکمیل روند، چند ماه طول می کشد.

میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندانی

ایمپلنت‌های دندانی میزان موفقیت خیلی بالایی دارند. مطالعات مستند بالینی و تحقیقاتی میزان موفقیت ایمپلنت را بیش از ۹۵%، بالاتر از هر نوع دیگر از درمان‌های جایگزین دندان نشان داده‌اند. میزان موفقیت ایمپلنت حتی در نواحی با تراکم استخوانی کم، بالا است. به محض جوش خوردن ایمپلنت در استخوان، دوام آن یک عمر طول می‌کشد.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

مشاوره سریع در واتس اپ