آشنایی با ۰ تا ۱۰۰ با پروسه جراحی فلپ لثه به همراه ویدئو

جراحی-فلپ-لثه

پریودنتیت یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های لثه‌ در دنیای دندانپزشکی است که به علت رشد بیش از حد باکتری‌ها و گسترش عفونت ایجاد شده و مشکلات دردسرساز زیادی را برای بیماران ایجاد می‌کند، جراحی فلپ لثه یک روش درمانی راحت و بدون دردسر محسوب می‌شود که می‌توان به کمک آن از شر مشکلات پریودنتیت خلاص شد، اگر شما هم درگیر پریودنتیت هستید و تصمیم دارید وارد پروسه درمانی جراحی فلپ لثه شوید و نیاز به اطلاعات جامعی در این زمینه هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

جراحی فلپ لثه

جراحی فلپ لثه چیست؟

زمانی که برای درمان عفونت لثه و مشکلات دندانی اقدام به موقع انجام نشود، باکتری‌ها به سرعت رشد می‌کنند و گسترش عفونت داخل دهان باعث ایجاد یک فضای خالی بین لثه و دندان‌ها می‌شود که این فضای خالی که دراصطلاح به آن پاکت لثه یا پریودنتیت نیز گفته می‌شود، بیمار را به شدت مستعد انواع بیماری‌های عفونی لثه و دندان می‌کند، جراحی فلپ لثه برای درمان این مشکل کاربرد دارد و در فرایند جراحی فلپ لثه بافت لثه شکافته شده و عملیات پاکسازی و عفونت زدایی انجام می‌شود.

·         مهم‌ترین کاربردهای درمانی جراحی فلپ لثه

1. بازسازی و ترمیم بافت لثه درگیر آسیب
  2. بهود قدرت عملکرد لثه
  3. پاکسازی لثه از عفونت و باکتری
  4. پاکسازی ریشه دندان از عفونت
  5. از بین بردن فضای خالی بین دندان و لثه
  6. جلوگیری از تشدید بیماری لثه
  7. ترمیم استخوان از دست رفته درگیر عفونت
  8. ترمیم  پرودنتال

آشنایی با مزایا و معایب جراحی فلپ لثه

جراحی فلپ لثه یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی در دنیای پزشکی محسوب می‌شود که با داشتن کم‌ترین عوارض و کاربردهای درمانی متعدد می‌تواند شما را از شر بسیاری از مشکلات خطرآفرین بیماری‌های دندان و لثه آسوده خاطر کند با این وجود برای اینکه بتوانید با دیدی روشن‌تر وارد مسیر درمانی انجام جراحی فلپ لثه شوید بهتر است در قدم اول با تمامی مزایا و معایب این روش درمانی آشنا شوید.

·         مزایای جراحی فلپ لثه

1. افزایش زیبایی لثه
  2. کاهش ریسک ابتلا با سایر بیماری های لثه
  3. بهبود شکل لبخند
  4. افزایش اعتماد به نفس
  5. قابل انجام در مدت کوتاه
  6. کم هزینه بودن
  7. نداشتن عوارض خطرناک
  8. پروسه جراحی ساده

·         عوارض جراحی فلپ لثه

1. خونریزی خفیف
  2. تورم و التهاب
  3. احساس درد
  4. تحلیل و فرسایش لثه ها
  5. افزایش حساسیت لثه ها به تغییر دما
  6. افزایش ریسک پوسیدگی دندان در ناحیه ریشه ها

قبل از ادامه مطلب و بررسی جراحی فلپ لثه از شما دعوت می کنیم به مقاله جراحی دندان عقل نهفته توجه کنید .

جراحی فلپ لثه برای کدام افراد ضروری است؟

به صورت کلی جراحی فلپ لثه برای درمان پریودنتیت کاربرد دارد پس دسته‌ای از افراد که به خاطر داشتن سبک زندگی غلط، عادات‌ اشتباه، ژنیتک و … در معرض بیماری‌های عفونی لثه و دندان هستند، قطعا بیشتر از سایر افراد در آستانه ریسک مبتلا شدن به پریودنتیت و کمک گرفتن از درمان جراحی فلپ لثه هستند.

·         مهم‌ترین کاندیدها برای جراحی فلپ لثه

1. افراد معتاد به دخانیات
  2. بیماران دیابتی
  3. بیماران ایدز
  4. افراد درگیر نوسانات هورمونی
  5. افراد بی‌توجه به بهداشت دندان دهان

آمادگی قبل از انجام جراحی فلپ لثه

جراح دندانپزشک قبل از انجام جراحی نیاز به اطلاعات کاملی از سوابق پزشکی و وضعیت فعلی بافت لثه ودندان‌های بیمار دارد تا بتواند برای پروسه جراحی و تکنیک‌های مورد استفاده در طول درمان برنامه‌ ریزی‌های لازم را انجام دهد و یک جراحی امن و مطمئن را به ثمر رساند، در ادامه با مهم‌ترین اقدامات قبل از آغاز جراحی فلپ لثه آشنا شوید.

·         ۴ مرحله ضروری آمادگی قبل از جراحی فلپ لثه

1. بررسی سوابق پزشکی
  2. انجام آزمایش های ضروری
  3. معاینه برای بررسی وجود عفونت یا آبسه
  4. گرفتن مجوز رضایت از بیمار

آشنایی با پروسه انجام جراحی فلپ لثه

هدف اصلی جراحی فلپ لثه، از بین بردن عفونت‌های ایجاد شده در داخل بافت لثه و از بین بردن پاکت لثه است پس جراح دندانپزشک در طول این جراحی، بعد از تزریق بی‌حسی و ایجاد شکاف‌هایی کوچک به داخل بافت لثه نفوذ می‌کن و بعد از بین بردن عفونت و پلاک لثه با بخیه زدن کار را به اتمام می‌رساند.

·         ۷ مرحله انجام جراحی فلپ لثه

1. تزریق داروی بی حسی
  2. ایجاد شکاف در طول خط لثه
  3. عفونت زدایی
  4. تغییر شکل لثه
  5. بازسازی استخوان
  6. بخیه زدن
  7. کشیدن بخیه ها ۱۰ روز بعد جراحی

مراقبت‌های بعد جراحی فلپ لثه

برای اینکه یک جراحی راحت و بدون دردسر را تجربه کنید باید به فکر عمل به توصیه‌های مراقبتی بعد از جراحی باشید چون اگر حتی پروسه جراحی شما توسط بهترین دنداپزشک دنیا با برترین تکنیک‌های جراحی انجام شود اما شما نتوانید به خوبی از بافت لثه آسیب دیده در دوران نقاهت درمان مراقبت کنید، قطعا درمان شما با شکست مواجه خواهد شد.

جراحی فلپ لثه

·         ۱۳ توصیه مراقبتی بعد از جراحی فلپ لثه

1. استفاده منظم مسکن های تجویز شده دندانپزشک
  2. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم
  3. ضد عفونی مرتب دهان با دهانشویه کلرهگزیدین
  4. عدم استفاده از مسواک و نخ دندان
  5. دهانشویه با آب و نمک
  6. تغییر رژیم غذایی و مصرف غذاهای آبکی
  7. پرهیز از خودن و نوشیدن خوراکی های خیلی داغ و سرد
  8. مصرف روزی ۸ لیوان آب برای جبران خون از دست رفته
  9. استفاده از یک بالش اضافه زمان خواب
  10. عدم استفاده از نی
  11. پرهیز از مصرف دخانیات
  12. مسواک زدن نرم پس از پایان دوره بهبودی
  13. پرهیز از فعالیت بدنی سنگین و ورزش

هزینه جراحی فلپ لثه چه قدر می‌شود؟

به صورت کلی جراحی فلپ لثه، یک روش درمانی کم هزینه محسوب می‌شود و تقریبا هزینه این جراحی در کشور ما از حدود ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود اما تعرفه نهایی درمان برای هر بیماری بر اساس شدت بیماری و وضعیت سلامتی فعلی متغیر است و اگر می‌خواهید که بدانید انجام جراحی فلپ لثه برای خودتان حدودا چقدر می‌شود بهتر است به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک بعد از معاینه دقیق، تعرفه درمان شما را مشخص کند.

·        ۸ فاکتور اثر گذار بر قیمت درمان جراحی فلپ لثه

1. میزان پوشش بیمار
  2. تکنیک جراحی
  3. مدت زمان جراحی
  4. شدت مشکلات لثه
  5. میزان تخصص دندانپزشک
  6. دستمز شخصی جراح
  7. مواد به کار رفته در فرایند جراحی
  8. هزینه‌های جانبی و …

سخن پایانی

جراحی فلپ لثه یکی از درمان‌های معجزه‌آسای دنیای دندانپزشکی محسوب می‌شود که می‌توان به کمک آن برای همیشه از شر مشکلات دردسرساز بیماری پریودنتال لثه خلاص شد، اگر شما هم از عفونت لثه و پریودنتال رنج می‌برید بهتر است قبل از شدت گرفتن مشکل و پیچیده‌تر شدن پروسه درمانی برای انجام جراحی فلپ لثه اقدام کنید تا دوباره حس خوب داشتن لثه‌هایی سالم  و زیبا را لمس کنید و لذت ببرید.

قیمت جراحی فلپ لثه چه‌قدر است؟

حدودا قیمت جراحی فلپ لثه توسط متخصص دندانپزشک در ایران از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود، تعرفه نهایی درمان از فاکتورهای متغیری مثل شدت مشکل بیمار، وضعیت سلامت فعلی استخوان فک، بافت لثه و سایر دندان‌ها و ….. تاثیر می‌پذیرد و مشخص شدن قیمت دقیق جراحی فلپ لثه تنها پس از معاینه بیمار توسط دندانپزشک امکان پذیر است.

آیا جراحی فلپ لثه درد دارد؟

قطعا در طول فرایند انجام جراحی فلپ لثه به علت تاثیر مواد بی‌حسی تزریق شده داخل بافت لثه و استخوان فک هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد و تنها پس از اتمام جراحی و از بین رفتن تاثیرات داروهای بی‌حسی ممکن است دردهای خفیفی را در محل جراحی احساس کنید که این دردها به هیچ عنوان آزار دهنده نیستند و با کمک مسکن‌های معمولی کنترل می‌شوند.

جراحی فلپ لثه چه خطراتی دارد؟

در صورتی که جراحی فلپ لثه توسط یک دندانپزشک متخصص انجام شود و شما نیز به خوبی نکات آمادگی قبل از عمل و توصیه‌های مراقبتی بعد از جراحی را انجام داده باشید قطعا درگیر مشکل خاصی بعد از اتمام پروسه درمان جراحه فلپ لثه نخواهید شد اما در صورتی که در طول پروسه درمان به فکر این موارد نباشید ممکن است با مشکلات مختلفی مثل عفونت، دردهای آزاردهنده و … مواجه شوید که برای برطرف کردن این عوارض باید فورا به دندانپزشک مراجعه کنید.