جراحی فک ، دهان و دندان

جراحی فک ، دهان و دندان در بهترین مرکز ایمپلنت دندان تهران مطب دندانپزشکی دکتر الهام وزیری انجام می پذیرد، بسیاری از درمان های تخصصی در جراحی فک مواردی هستند که بیشتر افراد را ممکن است درگیر کنند اما این خدمات حرفه ای دندانپزشکی طیف وسیعی از درمان ها را شامل می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

جراحی دندان عقل

دندان عقل در فک ما یکی از بزرگترین دندانهای آسیاب است و حتی بعضی اوقات نمی توانند به درستی از لثه بیرون بیایند، متاسفانه این اتفاق باعث عفونت لثه و ایجاد خطر برای باقی دندان ها می شود؛ از این گذشته از آنجا که ، محل قرار گیری دندان عقل در کم دسترس ترین جای دهان برای تمیز کردن قرار دارد پوسیدگی حتمی است.

عفونت در این منطقه منجر به تورم ، گسترش درد شدید از گوش به گردن ، بزرگ شدن غدد لنفاوی ، محدودیت در باز کردن دهان و مشکل در بلع می شود.

در چنین شرایطی در صورت وجود مشکلات فوق الذکر ، کشیدن دندان عقل تصمیم عاقلانه ای است.

پس از کشیدن دندان عقل باید به چه مواردی توجه کرد؟

خوردن و آشامیدن نباید ۲ ساعت پس از کشیدن دندان انجام شود.
گاز استریلی که پزشک قرار داده باید به مدت نیم ساعت گاز گرفته شود و سپس دور انداخته شود.
تف کردن و شستشو نباید در ۲۴ ساعت اول پس از کشیدن دندان انجام شود.
غذاهای گرم و نرم باید به مدت ۲-۳ روز پس از کشیدن دندان مصرف شوند.
سیگار کشیدن و مصرف الکل حداقل ۲۴ ساعت پس از کشیدن دندان ممنوع است.
ناحیه زخم باید ۲۴ ساعت پس از جراحی دندان با دقت مسواک زده شود.

حذف آپکس ریشه

حذف آپکس ریشه، فرآیند برداشتن بافت آلوده در نوک ریشه است. این عمل در مواردی ایجاد می شود که عفونت کیست در اطراف نوک ریشه دندان ایجاد شود؛ جراحی نوک ریشه عملیاتی است که تحت بی حسی موضعی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

جراحی بالا بردن کف سینوس

تحلیل استخوان فک پس از کشیدن دندان به صورت افقی و عمودی در استخوان رخ می دهد؛ حفره سینوس ساختاری است که توسط غشایی واقع شده در استخوان فک فوقانی احاطه شده است. این ساختار بسته به کشیدن دندان با آویزان شدن به پایین باعث از بین رفتن ارتفاع عمودى استخوان فک میشود.

در نتیجه این از دست دادن ممکن است فاصله استخوانی کافی برای کاشت ایمپلنت دندان پیدا نشود. در این حالت غشای سینوسی به سمت بالا برده می شود و ناحیه باقیمانده از پودر استخوان واقعی (گرافت) پر می شود تا فاصله استخوانی کافی برای کاشت ایمپلنت وجود داشته باشد.

آیا کاشت ایمپلنت دندان در همان جلسه عمل لیفتینگ سینوس انجام می شود؟

اگر مقدار استخوان فعلی برای کاشت ایمپلنت کافی باشد ، می توان کاشت را همزمان انجام داد ، اما در برخی موارد پیشرفته از دست دادن استخوان ، ۶ ماه پس از عمل لیفت سینوس صبر می کنیم و سپس کاشت می تواند انجام شود.