آبسه دندان

اگر دندان پوسیده دارید به احتمال زیاد حفره چرکی در اطراف ریشه دندان ایجاد می شود و سپس پس از درگیر کردن عاج و مینای دندان با تخریب پالپ دندان موجب ایجاد و تشکیل آبسه دندان می شود ، از دست دندان دندان یکی از عوارض عدم درمان است.

علت ایجاد آبسه دندان

آبسه دندان به علت های مختلف مانند ضربه به دندان ، بیماری لثه ، پوسیدگی های دندانی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود.

معمولا افرادی که مسوام نمی زنند و نخ دندان استفاده نمی کنند بیشتر درگیر این بیماری می شوند ، پس رعایت بهداشت دهان و دندان بهترین کار برای پیشگیری از دچار شدن به این بیماری و بیماری های دیگر دهان و دندان است.

پوسیدگی دندان شایع ترین مشکل اکثر مردم است این پوسیدگی توسط باکتری های معمولی ایجاد می شوند ،ذرات غذا تغذیه باکتری ها می باشد و تقریبا ۲۰ دقیقه پس از صرف غذا فرصت دارید تا از تشکیل اسید تولید شده از باکتری ها جلوگیری کنید ، ماده تولید شده از باکتری ها به نام پلاک دندان اگر از بین نرود به مرور زمان سخت شده و باعث ایجاد جرم دندان می شود ، این جرم دندان علاوه بر عفونت لثه باعث پوسیدگی دندان و سپس دردسرهای بعدی خواهد شد.

نشانه های آبسه دندان

تغییر رنگ و التهاب لثه

بوی بد دهان در حین تنفس و صحبت کردن

احساس درد در دندان و لثه هنگام غذا خوردن

تب بی علت

روش درمان آبسه دندان

آنتی بیوتیک ممکن است شروع تجویز دندانپزشک پس از مراجعه باشد ، در برخی موارد نیز با ایجاد حفره ای از راه کانال ریشه سعی در تخلیه عفونت خواهد کرد ، در صورت عدم موفقیت کشیدن دندان آخرین راه درمان آبسه دندان است.

بهتر است هر چند مدت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلامت دندان ها اطمینان حاصل کنید.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)