بهترین ایمپلنت دندان چیست؟ معرفی ۸ برند ایمپلنت معتبر (۲۰۲۳)

بهترین مارک ایمپلنت دندان

یکی از روش‌های نوین جایگزینی دندان از دست رفته، ایمپلنت است. ایمپلنت‌ ها برخلاف سایر انواع دندان مصنوعی تا طول عمر بیشتری دارند و قرار است مدت زمان بیشتری با شما بمانند که لازم است برای این کار انتخاب بهترین ایمپلنت دندان صورت گیرد.

با این‌ وجود، اینکه چقدر باید هزینه کنید و اینکه چقدر این گزینه جایگزین می­تواند برای شما مناسب باشد، به این بستگی دارد که دندانپزشک شما چه برندی را برای شما انتخاب می‌کند. انتخاب برند مناسبی برای ایمپلنت از میان انواع برند های ایمپلنت امری است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. در ادامه به معرفی بهترین برند های ایمپلنت در دنیا و بهترین نوع ایمپلنت در ایران می پردازیم.

 

 

بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است؟

به طور کلی آن دسته از ایمپلنت دندان که از نظر کیفیت، کارایی و طول عمر در سطح بالاتری قرار داشته و شباهت بیشتری به دندان های طبیعی دارند، بهترین مارک ایمپلنت دندان نامیده می شوند. البته رضایت مصرف کنندگان نیز در انتخاب انواع برند های ایمپلنت تأثیرگذار است و تا به امروز این مؤلفه توانسته بهترین برندهای جهان را به افراد متقاضی ایمپلنت دندان بشناساند. در این راستا کشورهای مختلفی افدام به تولید و عرضه بهترین مارک های ایمپلنت ایمپلنت کرده اند. که از بین برترین و پرفروش ترین آنها می توان به برندهای آمریکایی، سوئیسی، آلمانی، کره ای، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، ایرانی و چینی اشاره کرد.

انواع برند ایمپلنت در ایران

همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، ایمپلنت های دندانی برند و مارک های مختلفی دارد. بعضی از آنها به دلیل کیفیت فوق العاده، عملکرد مطلوب و ویژگی های منحصر به فرد به عنوان بهترین مارک ایمپلنت دندان شناخته شده اند. بدین منظور انواع مارک های ایمپلنت به شرح زیر عبارت است از:

ایمپلنت های آمریکایی

زیمر بیومت (Zimmer Biomet)

این نوع ایمپلنت دندان به جای تیتانیوم از آلیاژ تانتالیوم ساخته شده است. بر همین اساس به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و کاربردهای فراوان قیمت بالاتری نسبت به انواع برندهای ایمپلنت دارد. از این رو در ایران این سری از بهترین برند ایمپلنت دندان کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اینترالاک (Intralock)

اینترالاک به عنوان یکی دیگر از برندها ایمپلنت دندانی آمریکایی توسط یکی از شرکت های معتبر سازنده محصولات و تجهیزات دندانپزشکی نظیر لایه اکسید ضخیم، ذرات ساز نانو و … ساخته شده است. جنس خاص و با کیفیت ایمپلنت اینترالاک سبب شده تا طول درمان ایمپلنت سریع طی شود. بنابراین می توانیم با انتخاب این مدل از بهترین ایمپلنت دندان، داشتن دندان های زیبا، با کیفیت و با دوام را در کوتاه ترین زمان ممکن تجربه کنید.

بایوهورایزونز

این سری از انواع برند های ایمپلنت با استفاده از فناوری نوین لیزرلاک ساخته شده است. به گونه ای که با استفاده از این تکنولوژی برای ساخت فیکسچر و اباتمنت شاهد افزایش کیفیت و ماندگاری ایمپلنت های برند بایوهورایزونز هستیم. از ویژگی های منحصر به فرد این بهترین برند ایمپلنت آمریکایی می توان به تسریع روند استخوان سازی و زود جوش خوردن ایمپلنت اشاره کرد. خاطر نشان می شود که این ویژگی ها موجب افزایش محبوبیت این بهترین مارک ایمپلنت در سال های اخیر شده است.

نوبل بیوکر (Nobeh Biocer)

نوبل بیوکر یکی از شرکت های پیشرو و معتبر در عرصه ساخت ایمپلنت و پروتز دندان است. این شرکت با بیش از ۶۰ سال سابقه فعالیت و تولید ایمپلنت های با کیفیت و مرغوب هم اکنون در سه کشور آمریکا، سوئد و ژاپن کارخانه فعال دارد. تا جایی که این بهترین برند ایمپلنت به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر شده و توانسته زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند خاص را به بیماران سراسر دنیا هدیه کند. نکته قابل توجه اینکه از پایه های ایمپلنت نوبل بیوکر می توان برای قرارگیری دو تا سه تاج دندان استفاده کرد. بدین جهت استفاده از آن موجب افزایش سرعت و کیفیت کاشت ایمپلنت های دندانی می گردد.

ایمپلنت نوبل بیوکر

برای آشنایی بیشتر با انواع این ایمپلنت های دندان به مقاله معرفی بهترین برند ایمپلنت آمریکایی مراجعه کنید.

ایمپلنت های سوئیسی

اشترومن (Straumann)

یکی از بهترین مارک های ایمپلنت سوئیسی، اشترومن است. این برند با استفاده از مهندسی دقیق و به روز ساخته شده و اغلب برای افراد که از کمبود تراکم استخوان فک رنج می برند، مورد استفاده قرار می گیرد. ایمپلنت های اشترامن ضمن داشتن کیفیت بالا، دوره درمان کوتاه تری دارند. ضمن اینکه استفاده از این بهترین ایمپلنت دندان، احتمال شکست کاشت ایمپلنت را به حداقل می رساند و بدین ترتیب بهترین گزینه برای افراد میانسال و سالمند مبتلا به پوکی استخوان می باشد.

ایمپلنت اشترومن

ایده (dr.Ihde)

این برند نیز با بیش از نیم قرن سابقه، کیفیت و کارایی منحصر به فرد در زمره بهترین مارک ایمپلنت دندانی سوئیسی قرار می گیرد. به نحوی که با تولید ایمپلنت های با کیفیت، مقاوم و با دوام توانسته رضایت بسیاری از مصرف کنندگان را جلب کند و جایگاه ویژه ای در بین انواع برندهای ایمپلنت دندان بدست بیاورید. هم اکنون نیز بعضی از کلینیک های تخصصی دندانپزشکی تهران از این برند برای کاشت ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند.

برای آشنایی بیشتر با این ایمپلنت ها می توانید به مقاله بهترین برند ایمپلنت سوئیسی مراجعه کنید.

ایمپلنت های آلمانی

مدینتیکا (Medintika)

این برند از ایمپلنت های دندان آلمانی نیز از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر این به دلیل میزان تحلیل استخوان اندک و افزایش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در دسته ایمپلنت های گران قیمت قرار می گیرد. البته اگر می خواهید از داشتن دندان های زیبا، یک دست و جذاب با بالاترین سطح کیفیت و ماندگاری لذت ببرید، این بهترین مارک ایمپلنت دندان آلمانی بهترین گزینه خواهد بود.

بگو (Bego)

بگو یکی از شرکت های معتبر و با سابقه تولیدکننده ایمپلنت و پروتزهای دندانی در آلمان است. این بهترین مارک ایمپلنت دندان از اباتمنت های زیرکونیوم برای کاشت ایمپلنت استفاده می کند. بدین جهت قیمت آن به نسبت کمتر از ایمپلنت های مدینتیکا است.

برای آشنایی بیشتر با انواع برند های آلمانی ایمپلنت دندان پیشنهاد می کنیم به مقاله بهترین برند ایمپلنت آلمانی هم سر بزنید.

ایمپلنت کره ای

ایمپلنت های کره ای نیز به دلیل کیفیت و قیمت مناسب در دسته بهترین برند ایمپلنت دندان قرار می گیرند. از بین بهترین برندهای ایمپلنت کره ای می توان به دنتیوم، مگاژن و DIO اشاره کرد. ایمپلنت های دنتیوم قیمت نسبتاً مناسبی دارند و جز پرفروش ترین ایمپلنت های دندانی در ایران هستند. در مقابل نیز ایمپلنت کره ای مگاژن بعد از اشترامن محبوبیت زیادی در بین دندانپزشکان و بیماران ایرانی پیدا کرده و شاهد استفاده گسترده از آن در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی هستیم.

برای آشنایی بیشتر با انواع برندهای کره ای ایمپلنت دندان پیشنهائ میکنیم به مقاله بهترین برند ایمپلنت کره ای دندان توجه کنید.

ایمپلنت چینی

کشور چین نیز با ورود به عرصه تولید ایمپلنت های دندانی و کپی برداری از برندهای آمریکایی و اروپایی، اقدام به تولید ایمپلنت کرده است. البته باید توجه داشته باشید که ایمپلنت های چینی کیفیت پایین تری نسبت به انواع برندهای ایمپلنت دارند. در واقع کیفیت ضعیف و نامرغوب آنها سبب شده تا قیمت کمتری نسبت به سایر مارک های ایمپلنت دندان داشته باشند. بنابراین به هیچ عنوان انتظار کیفیت، کارایی و ماندگاری مشابه برندهای آمریکایی، آلمانی و کره ای از ایمپلنت چینی نداشته باشید.

پیش از بررسی انواع ایمپلنت دندان لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم و آن هم ضرف انتخاب بهترین مارک ایمپلنت دندان برای موفقیت ایمپلنت دندان کافی نیست. همانطور که در وبسایت Body Expert آمده است:

Regardless of the brand and material of your dental implant, the critical point remains the expertise of the implantologist to whom you entrust your procedure. Dental implant placement requires a great deal of experience and knowledge. To ensure the success of your dental implant procedure, the implantologist must be meticulous. He or she must be able to plan the placement of your dental implant in great detail, must be able to choose the right implant for your needs, and must be able to perform the placement perfectly and with great skill. Also, to limit the risk of infection, the implantologist must follow the sterilisation guidelines for oral surgery scrupulously.

بهترین ایمپلنت ساخت کدام کشور است؟

برندهایی که در قسمت قبل نام آن‌ها را ذکر کردیم، جزو بهترین برند ایمپلنت محصولات اروپایی و بین‌المللی هستند که در ایران و سایر کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرند‌. با این‌ وجود بسیاری از پزشکان ممکن است به دلایل شخصی از برندهای دیگری استفاده کنند که الزاماً کیفیت پایین‌تری ندارند. در میان کشورهای تولیدکننده ایمپلنت، آلمان، سوئیس، کره و آمریکا جزو پیشروترین کشورها هستند.

تفاوت انواع ایمپلنت و انتخاب بهترین ایمپلنت دندان

انتخاب ایمپلنت مناسب بر اساس برند توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام می‌گیرد. باتوجه‌ به روش تولید، جنس محصول، اندازه و ضخامت بهترین مارک های ایمپلنت مشخص می‌شود. برخی باریک و ظریف‌تر بوده و بیشتر برای دندان‌های جلویی مناسب هستند. در مقابل برخی دیگر ضخیم‌تر بوده و برای دندان‌های پشتی استفاده می‌شوند؛ لذا به‌صورت کلی می‌توان گفت که همه این برندها از هرکدام از این ۴ کشور که باشند، توانسته‌اند موفقیتی نود و پنج درصدی به دست آورند که آن‌ها را در همه‌جای دنیا محبوب کرده است.

از دیگر تفاوت ­های این محصولات شرایطی است که تولیدکنندگان برای مصرف‌کنندگان در نظر می‌گیرند. انواع برند ایمپلنت کره ای بیشتر برای به دست‌گرفتن بازار از قیمت‌های رقابتی بهره می­برند. دلیل آن نیز تازه ‌وارد بودن این کشور در میان تولیدکنندگان مطرح ایمپلنت است.

بهترین برند ایمپلنت کشورهای امریکایی و اروپایی به مصرف‌کنندگان خود خدماتی چون بیمه ارائه می‌دهند که البته این مطلب در ایران به طور کامل اجرا نمی‌شود. در نهایت انتخاب برند مطرح از یک کشور بیشتر به متخصص، سبک‌کاری او و شرایط بیمار بستگی دارد.

درمورد تفاوت برندهای مختلف ایمپلنت در سایت www.smiledentalturkey.com به این گونه آمده است

?How Do Dental Implants Differ Anyway
For most dental patients, there really isn’t a different between dental implants. Aren’t they all titanium screws that go into your jaw? Pretty much, yes. However, dental implants can physical differ between different brands. Some dental implants are narrow, while others are longer or thicker. Some dentists may specifically recommend a brand depending on where in your mouth the implant goes. For example, for front teeth off the upper jaw, your dentist may recommend a narrow dental implant from a particular brand. However, the actual differences between dental implants are largely technical. As a patient, you may not necessarily understand how a particular implant’s design affects the surgery itself. You should ask your dentist or oral surgeon about whether the branded designs ultimately matter to your care. Regardless of the brand, dental implants in general have around a 95 percent success rate on paper. As long as the dentist uses an FDA-approved implant, it should succeed as expected.

عوارض و خطرات ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندان اغلب مادام‌العمر هستند و مانند دندان عادی خود می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. دندان‌های تیتانیومی به‌سرعت با استخوان ترکیب شده و پایدار می‌شوند؛ اما برخی مواقع نیز این امکان وجود دارد که دهان شما آن­ها را پس بزند و ریشه با ایمپلنت یکی نشود؛ در نتیجه دندان پس از مدتی از بین خواهد رفت و علائم پس زدن ایمپلنت اتفاق خواهد افتاد.

تنها راهی که برای رفع این عوارض ایمپلنت دندان باقی می‌ماند، جراحی و انجام ایمپلنت دوباره است. هرچند باید بدانید که این شرایط در موارد نادری رخ می‌دهد و اگر فرد متخصص و مارک معتبری را انتخاب کرده باشید، می‌توانید از نتیجه مطمئن باشید.

کلام پایانی

ایمپلنت‌ها دندان‌های جایگزینی هستند که برخلاف دیگر شیوه‌های استفاده شده در دندانپزشکی، تا آخر عمر با شما باقی می‌مانند. تضمین اینکه ایمپلنت شما باکیفیت انجام شده و هرگز دچار عوارض نمی‌شوید و آن را از دست نمی‌دهید، به تخصص دکتر شما بستگی دارد.

البته علاوه بر تخصص پزشک، انتخاب بهترین برند ایمپلنت نیز مؤثر خواهد بود. اگر به دنبال دندانپزشک یا مجموعه‌ای حرفه‌ای هستید تا بتوانید با اطمینان بیشتر ایمپلنت را تجربه کنید، بهترین کار مشورت با متخصصین سایت ما است تا بتوانید با بهترین برند و مطمئن‌ترین روش، زیبایی را به خنده خود بازگردانید.

سوالات متداول:

۱.بهترین مارک ایمپلنت دندان چیست؟

در حال حاضر ایمپلنت های آمریکایی و آلمانی انواع برند های ایمپلنت هستند. به طوری که ضمن داشتن کیفیت، کارایی و ماندگاری فوق العاده اصلاح طرح لبخند و زیبایی دهان و دندان را به افراد هدیه می کنند.

۲.قیمت بهترین ایمپلنت های دندانی به چه عواملی وابسته است؟

به طور کلی قیمت انواع ایمپلنت براساس کیفیت ساخت، سازگاری با لثه و استخوان فک و همچنین طول عمر آن محاسبه می شود. بنابراین هرچه کیفیت و طول عمر ایمپلنت بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

۳.آیا آلیاژ، کیفیت و کارایی ایمپلنت بر نتیجه کاشت آن اثرگذار است؟

بله، استفاده از ایمپلنت های دندانی با کیفیت موجب بهبود فرآیند کاشت شده و ضمن کاهش دوره نقاهت، احتمال شکست ایمپلنت یا پس زدن آن را به حداقل میزان ممکن می رساند.

مقالات جدید

ایمپلنت دندان

جایگزین بدون نقص و همیشگی دندان های از دست رفته توسط متخصص ایمپلنت

7 پاسخ

  1. سلام
    خانم دکتر
    بهترین برند ایمپلنت که در ایران موجود هست، کدوم برند هست ؟ برای انجام ۴ عدد ایمپلنت دندان چقدر زمان نیاز هست

  2. سلام
    وقت بخیر
    از انواع برند های ایمپلنت که مطرح کردین در حال حاضر کدوم برند ایمپلنت کره ای تایید میکنید ؟

  3. سلام
    بهترین مارک ایمپلنت آلمانی که در ایران موجود هست کدوم برند هست ؟
    حدودا ماندگاری کدوم برند بالا تر هست ؟

  4. سلام
    وقت بخیر
    بهترین برندهای ایمپلنت بین مواردی که معرفی کردین از نظر کیفیت و مادگاری کدوم هست
    ممکنه با توجه به افزایش سن دچار گیر دندان با ایمپلنت بشیم؟

  5. سلام
    وقت بخیر
    از اوناع برند های ایمپلنت موجود درایران کدوم رو توصیه می کنید و اینکه حداقل ماندگاری چند وقت هست ؟

  6. سلام
    از نظر شما بهترین ایمپلنت شما کدام کشور هست
    ممنون میشم بفرمایید که مارکایمپلنت چقدر در ماندگاری آن تاثیر داره و حداقل ماندگاری چنذ سال است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره سریع در واتس اپ